Date: Fri, 7 Nov 2003 10:37:16 +0100
From: Maxime Pelerin <Maxime.Pelerin@UNIV-LILLE1.FR>
Subject: Story of lists
Hi All,
It seems to me this 3 short extracts of a book present a most general
interest than my short list in Lille, don't it ?
Is anyone able to translate back them in a correct English and retransmit
;-), I'm not sure to arrive to do that in a correct fashion.
Evidently the other declaratives of this book are applicable to the tango too.
What are your reacts at this?
Réf.: En France,
L'athlète intérieur
Dan Millman Editeur Vivez Soleil Collection Developpement Personnel ISBN
2880584183
I don't know the correct title in English.
Thanks
Tangamicalement
Maxime
sujet: cours-de tango[1-2]:
....
...
".... C'est la première fois que l'on fait un mouvement qui est la plus
importante parce qu'il n'y a pas encore eu de trace neuronale. Et les fois
suivantes, nous aurons tendance à suivre la trace que nous aurons créée en
premier lieu. Chaque fois que nous parcourons le même trajet neuronal, nous
stabilisons et renforçons cette réaction motrice, qu'elle soit appropriée
ou non.
Chaque fois que nous exécutons mal un mouvement, nous accroissons les
risques de le refaire de manière incorrecte...."
sujet: cours-de tango[1-2]
...
....
".... lorsqu'on exécute mal un mouvement durant un certain temps, on
s'habitue à cette façon de faire. Tout changement, même s'il nous rapproche
du bon mouvement, nous paraîtra "bizarre" parce que nous n'y sommes pas
habitués. Lorsque l'on fait quelque chose de manière incorrecte, ce qui est
juste paraît faux. En raison de ce principe, les corrections sont
généralement insuffisantes.
Chassez le naturel, il revient au galop.
....C'est pourquoi, en reconnaissant la loi de l'équilibre, il faut
utiliser la surcompensation et travailler avec les deux extrêmes du
mouvement...(exagération volontaire)
.... Après avoir essayé les deux côtés, nous saurons où se situe le juste
milieu...."
sujet: cours-de tango[1-3]
....
...
Jamais 2 sans 3
"Il n'existe au monde que 3 causes d'erreurs"
1- les schémas de comportement négatifs (ou inconscients)
2- le manque d'information ou d'expérience
3- le fait que personne n'est parfait tout le temps
Il existe 2 sortes de critiques
1- constructives: "Là, tu étais un peu trop haut; essaye de tourner un peu
plus bas la prochaine fois."
2- destructrices: "C'est tout faux, c'était vraiment nul !"
Date: Fri, 7 Nov 2003 15:36:03 -0500
From: Sergio <cachafaz@ADELPHIA.NET>
Subject: The neuronal path (story of lists)
On learning Tango.
1- The first time that one does a movement is the most important one
because it has not yet followed its usual neuronal path. The following
times, we will tend to follow the path that we created the first time.
Whenever we use the same neuronal path, we fix and reinforce this motrice
reaction, it does not matter if it is right or wrong. Whenever we execute a
movement poorly , we increase the risks to remake it in an incorrect way.
..."
*This is my own addendum: I used to have a teache that asked : Practice
makes it....what? I answered - Perfect - No! he would add - Permanent -
(in reference to the above).
1- C'est la premihre fois que l'on fait un mouvement qui est la plus
importante parce qu'il n'y a pas encore eu de trace neuronale. Et les fois
suivantes, nous aurons tendance ` suivre la trace que nous aurons criie en
premier lieu. Chaque fois que nous parcourons le mjme trajet neuronal, nous
stabilisons et renforgons cette riaction motrice, qu'elle soit appropriie
ou non.
Chaque fois que nous exicutons mal un mouvement, nous accroissons les
risques de le refaire de manihre incorrecte...."
Date: Fri, 7 Nov 2003 15:52:41 -0500
From: Sergio <cachafaz@ADELPHIA.NET>
Subject: The neuronal path (story of lists) II
On learning tango.
2- When one executes a movement poorly during a certain period, one gets
used to this manner of doing it. Any deviation from this, even if it is in
the right direction, will seem "strange" because we are not used to it.
When one does something in an incorrect way, the "right way" feels wrong.
Corrections are generally insufficient due to this principle.
Go after the "natural" way,since it will return fast ....If we recognize
the law of balance, we will notice that it is necessary to overcompensate
and work with the two extremes of the movement. ..(voluntary
exageration).... After trying the two sides, we will know where the just
middle is situated . ..."
2- lorsqu'on exicute mal un mouvement durant un certain temps, on
s'habitue ` cette fagon de faire. Tout changement, mjme s'il nous rapproche
du bon mouvement, nous parantra "bizarre" parce que nous n'y sommes pas
habituis. Lorsque l'on fait quelque chose de manihre incorrecte, ce qui est
juste parant faux. En raison de ce principe, les corrections sont
giniralement insuffisantes.
Chassez le naturel, il revient au galop.
....C'est pourquoi, en reconnaissant la loi de l'iquilibre, il faut
utiliser la surcompensation et travailler avec les deux extrjmes du
mouvement...(exagiration volontaire)
.... Aprhs avoir essayi les deux cttis, nous saurons oy se situe le juste
milieu...."
Date: Fri, 7 Nov 2003 16:08:05 -0500
From: Sergio <cachafaz@ADELPHIA.NET>
Subject: The neuronal path (Story of lists) III
On learning tango
Never 2 without 3
"In the world there are only three causes of error"
1- the negative behavior schemes (or unconscious)
2- lack of information or experience
3- the fact that nobody is always perfect
There are two types of critics
1- constructive: "There you were a little too high; next time try to do it
a little lower ."
2- destructive: "this is all wrong, what you do is useless!"
Jamais 2 sans 3
"Il n'existe au monde que 3 causes d'erreurs"
1- les schimas de comportement nigatifs (ou inconscients)
2- le manque d'information ou d'expirience
3- le fait que personne n'est parfait tout le temps
Il existe 2 sortes de critiques
1- constructives: "L`, tu itais un peu trop haut; essaye de tourner un peu
plus bas la prochaine fois."
2- destructrices: "C'est tout faux, c'itait vraiment nul !"
Date: Fri, 7 Nov 2003 17:37:07 -0600
From: Stephen Brown <Stephen.P.Brown@DAL.FRB.ORG>
Subject: Re: Story of lists
Maxime wrote:
>Réf.: En France,
>L'athlète intérieur
>Dan Millman Editeur Vivez Soleil Collection Developpement Personnel ISBN
>2880584183
If I am not mistaken, I believe that the book that Maxime references is
the French language version of American author Dan Millman's book, The
Inner Athlete, which is no longer in print. The book has been republished
as Body Mind Mastery, and according to the author, the book reveals how
your training in golf, tennis, other sports, dance, martial arts, or music
can acclerate skill learning, increase talent, and enhance the quality of
your everyday life.
With best regards to all,
Steve
Date: Fri, 7 Nov 2003 19:05:13 EST
From: Mallpasso@AOL.COM
Subject: Re: Story of lists
The book (used) is available at Alibris - https://www.alibris.com/search/search.cfm">
https://www.alibris.com/search/search.cfm
El Bandito de Tango
In a message dated 11/7/03 15:38:33 Pacific Standard Time,
Stephen.P.Brown@DAL.FRB.ORG writes:
> Subj: Re: [TANGO-L] Story of lists
> Date: 11/7/03 15:38:33 Pacific Standard Time
> From: <A HREF="mailto:Stephen.P.Brown@DAL.FRB.ORG">Stephen.P.Brown@DAL.FRB.ORG</A>
> To: <A HREF="mailto:TANGO-L@MITVMA.MIT.EDU">TANGO-L@MITVMA.MIT.EDU</A>
> Sent from the Internet
>
>
>
> Maxime wrote:
> >Réf.: En France,
> >L'athlète intérieur
> >Dan Millman Editeur Vivez Soleil Collection Developpement Personnel ISBN
> >2880584183
>
> If I am not mistaken, I believe that the book that Maxime references is
> the French language version of American author Dan Millman's book, The
> Inner Athlete, which is no longer in print. The book has been republished
> as Body Mind Mastery, and according to the author, the book reveals how
> your training in golf, tennis, other sports, dance, martial arts, or music
> can acclerate skill learning, increase talent, and enhance the quality of
> your everyday life.
>
> With best regards to all,
> Steve
>
Date: Mon, 10 Nov 2003 09:10:55 +0100
From: Maxime Pelerin <Maxime.Pelerin@UNIV-LILLE1.FR>
Subject: Re: Story of lists
A 15:41 07/11/2003 -0500, vous avez écrit :
>Bonjour Maxime,
>
>J'ai fait la traducion de les texts et ils sont en bas. J'ai le fait
>comme exercice pour moi meme. Vouv pouvez faire le "copier / coller" et
>re-envoyer au list TANGO-L.
>
>Je m'excuse que je n'ecrire pas bien le francais.
>
>Peter
>
>
>Maxime Pelerin <Maxime.Pelerin@UNIV-LILLE1.FR> wrote:
>
> >It seems to me this 3 short extracts of a book  present a most general
> >interest than my short list in Lille, don't it ?
>
>C'est quoi votre liste courte "in Lille"?
>
>
> >Réf.: En France,
> >L'athlète intérieur
>
>"The athlete inside"
>
>La rest du text
>-------------------------
>sujet: cours-de tango[1-2]: (Cours-de tango ==> tango course)
>....
>...
>
>".... C'est la première fois que l'on fait un mouvement qui est la plus
>importante parce qu'il n'y a pas encore eu de trace neuronale. Et les fois
>suivantes, nous aurons tendance à suivre la trace que nous aurons créée en
>premier lieu. Chaque fois que nous parcourons le même trajet neuronal, nous
>stabilisons et renforçons cette réaction motrice, qu'elle soit appropriée
>ou non.
>Chaque fois que nous exécutons mal un mouvement, nous accroissons les
>risques de le refaire de manière incorrecte...."
>
>“… The first time one performs a movement is the most important,
>because there is not yet any neuronal (muscle) memory. Every time
>afterwards, we have the tendency to follow the memory that we have created
>in our first attempt.
>Every time we go down the same neuronal trajectory (memory path), we
>consolidate and reinforce this motor reaction, whether it is appropriate
>or not. ….â€
>
>
>
>sujet: cours-de tango[1-2]
>...
>....
>
>“… When one performs a movement badly for a certain time, one gets
>used to the way of doing it. All changes, even if we are improving, will
>seem “bizarre†because we are not used to it. When one does something
>in an incorrect manner, it just seems wrong. Due to this principle,
>corrections are generally insufficient.
>Pursue nature, and it will return in a gallop.
>… It’s because, in learning the law of equilibrium, one has to
>over-compensate and work with the two extremes of movement (voluntary
>exaggeration)
>… After having tried both sides, only then will one learn where the
>midpoint is.
>
>
>sujet: cours-de tango[1-3]
>....
>...
>
>Never 2 without 3.
>
>
>There are only 3 causes of errors in the world:
>1 – Negative (reckless or unconscious) behaviours
>2 – Lack of information or experience
>3 – Nobody is perfect all the time
>
>
>There are 2 types of critics :
>1 – Constructive: “There, you were a little too high. Try to turn a
>little lower the next time.â€
>2 – Destructive: “It’s all wrong. It was really hopeless!â€
>
>
>
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